Wat is Yumeiho therapie?

Japanse Yumeiho® therapie is gebaseerd op de overtuiging dat ons bekken het centrum en het fundament van ons skelet is. Elke asymmetrie van het bekken kan het begin van vele ziekten tot gevolg hebben. Het belangrijkste doel van de Yumeiho® therapie is om het bekken te corrigeren, de wervelkolom goed in te stellen, natuurlijke krachten van het organisme te mobiliseren en om de oorzaak van de pathologische toestand te elimineren. De bekken asymmetrie verandert de plek van het zwaartepunt in ons lichaam, waardoor de wervelkolom, gewrichten en spieren slecht functioneren. Wat houdt dat in? Dat betekent dat één kant van het bekken hoger staat dan de andere. Deze asymmetrie wordt een reden van de schijnbare afkorting van het been. Deze afkorting komt door het feit dat het been opgezet wordt in het hoger geplaatste heupgewricht. Het gevolg hiervan is een stoornis van de circulatie in de bloedsomloop een en beperking van de beweging van dit gewricht. Dat “kortere” been wordt zwakker. Het lichaamsgewicht rust voornamelijk op het lange been (sterkere). Als deze situatie voortduurt wordt dat been overbelast. Het heupgewricht gaat langzaam naar voren en naar het midden. De benen zullen een gelijke lengte hebben of het overbelaste been wordt korter. De wervelkolom gaat naar het kortere been leunen.

Uiteindelijk kan de asymmetrie van het bekken de oorzaak van vele ziekten van het bewegingsapparaat worden. Dit komt door de asymmetrische werking en de overbelasting van één kant van het lichaam. De meest voorkomende symptomen zijn: pijn in de rug, lumbago, tintelingen in de ledematen, hoofdpijn, hernia, ischias. Patiënten kunnen ook klachten krijgen met interne organen. Een veel voorkomende oorzaak van deze symptomen is een compressie van de zenuwen door de wervelkolom. Die zenuwen innerveren het orgaan of zijn omgeving. Yumeiho® therapie elimineert efficiënt deze problemen, natuurlijk als hun oorzaak ligt in de wervelkolom (want natuurlijk zijn er ook andere redenen voor deze aandoeningen).

Yumeiho® therapie is een therapeutisch systeem dat bestaat uit een aantal procedures (afhankelijk van de pathologische toestand). Een procedure duurt ongeveer 60 minuten waarbij een therapeut gebruik kan maken van ongeveer 100 verschillende technieken. Yumeiho® behandeling bevat: massage door kneden en compressie en mobilisatie van alle verbindingen op een originele en pijnvrije manier. Deze factoren leiden tot de ontspanning van de spieren, het verbeteren van de bloedtoevoer naar alle elementen van het gewricht. Het resultaat is een significante verbetering of oplossing van bestaande problemen. Yumeiho® therapie wordt alleen uitgevoerd door fysiotherapeuten met jarenlange ervaring.